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[오늘의 표현]rake in something ~을 긁어[검어] 들이다(특히 많은 돈을 쉽게 벌어들임을 나타냄)

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by 새벽한결 2024. 9. 5. 23:31

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The ‘glory days’ for global automakers in China are over -CNN

중국 내 글로벌 자동차 제조업체들의 화려한 날(호시절)’이 끝났다

∙glory days/years (과거의) 영광스럽던 날들, 좋았던 시절, (인기·성공 따위의) 절정기/전성기

 

Foreign automakers have dominated China’s car market for decades, selling millions of vehicles and raking in enormous profits. That golden era is now coming to an abrupt end. The rapid rise of China’s homegrown electric vehicle (EV) makers, such as BYD and Xpeng (XPEV), is upending the largest passenger car market on the planet and leaving the world’s biggest carmakers on the losing end.

외국 자동차 제조업체들은 수백만 대의 차량을 판매하여 엄청난 수익을 긁어 들이며 수십 년 동안 중국 자동차 시장의 패권을 장악해왔다. 이제 그 황금기가 갑자기 끝나가고 있다. BYD(비야디)Xpeng(샤오펑) (XPEV(엑스펑 티커)와 같은 중국 국내 자체 전기 차량(EV)의 가파른 상승으로 세계에서 가장 큰 승용차 시장이 뒤집히고 세계 최대 자동차 생산 업체들이 상당히 힘든 처지에 놓였다.

∙rake in something ~을 긁어[검어] 들이다(특히 많은 돈을 쉽게 벌어들임을 나타냄)

∙come to an abrupt end 갑자기 끝나다

∙on the losing end = at a disadvantage = on the wrong side of the fence = getting the short end of the stick 불리한 입장에 있는. 패배하는 쪽에 있는, 손해를 보는 쪽에 있는

∙XPEV: XPEV는 회사 이름을 뜻하는 것이 아니라, 주식시장에서 Xpeng을 식별하는 코드

 

The latest sign of the steep challenges facing traditional automakers came Monday, when Volkswagen warned it could close plants in Germany for the first time in its history, in an effort to cut costs. The German car giant has seen its deliveries in China, its single largest market, tumble by more than a quarter from just three years ago to 1.34 million in the first half of this year. And last year, the company lost its crown as China’s biggest-selling car brand to BYD, shedding a title it had held since at least 2000.

전통적인 자동차 제조업체들이 직면하고 있는 엄청난 어려움 중 가장 최근 발생한 징후는 월요일 나왔다. 그날 폭스바겐이 비용 절감 조치의 하나로 회사 창립 이래 처음으로 독일 내의 공장 폐쇄할 수도 있다고 경고한 것이다. 이 독일 자동차 대기업은 자사의 단일 최대 시장인 중국에서의 인도량이 3년 전과 비교해 25% 이상 급감해 올해 상반기에는 134만 대로 줄었다. 그리고 지난해, 폭스바겐은 중국에서 가장 많이 팔리는 자동차 브랜드 왕좌(타이틀/자리)BYD(비야디)에 내주며, 폭스바겐은 최소 2000년 이후 유지해 온 타이틀을 잃었다.

∙for the first time in history 역사상 처음으로

∙delivery (물품 등의) 인도, 전달, 배달

∙lose sth to sb/sth  ~에게 패하다/지다/넘겨주다/잃다

 

But Volkswagen, the world’s second-largest carmaker after Toyota (TM), is not the only company in trouble. Ford (F) and General Motors (GM) are also among firms seeing sales and market share vanish in China as local consumers spurn overseas brands to buy Chinese instead. In July, foreign carmakers’ share of auto sales in China slipped to 33% from 53% in the same month two years earlier, according to data from the China Passenger Car Association (CPCA). Automakers’ profits in China are coming under pressure too.

하지만 도요타(TM)에 이어 세계에서 두 번째로 큰 자동차 제조업체인 폭스바겐만 곤경에 처한 것은 아니다. 포드(F)와 제너럴 모터스(GM)도 현지 소비자들이 해외 브랜드를 외면하고 대신에 중국 브랜드를 구매함에 따라 중국 내 판매량과 시장 점유율 감소를 경험하고 있다. 중국 승용차 협회(CPCA)의 자료에 따르면 7월 중국 내 자동차 판매에서 외국 자동차 제조업체의 점유율은 2년 전 같은 달의 53%에서 33%로 하락했다. 중국 내 자동차 제조업체들의 수익도 압박을 받고 있다.

∙spurn 퇴짜 놓다, 배척하다

∙vanish (갑자기·불가사의하게) 사라지다

∙come under pressure 압박/압력을 받다

 

In the quarter ended June 30, income from Toyota’s Chinese joint ventures plummeted 73% compared with a year earlier, according to financial statements. Worse still, GM’s joint ventures in China (it has 10 in the country) reported consecutive quarterly losses this year. The American automaker’s sales in China have halved from a peak of above 4 million in 2017 to 2.1 million last year. “If you’re a mass-market brand in China, your days are numbered.” said Michael Dunne, an auto industry veteran and the CEO of Dunne Insights, a consultancy focused on EVs.

630일로 마감된 2분기에, 도요타의 중국 합작투자사의 수입은 전년 동기 대비 73% 급감한 것으로 재무 제표에 나타났다. 설상가상, 중국 내 GM의 합작사들은 올해 2분기 연속 적자를 기록했다(중국에는 10개의 GM 합작투자사가 있다.) 중국 내 미국 자동차 제조업체의 판매량은 20174백만 대가 넘는 판매량을 정점으로 작년에는 210만 대로 절반으로 줄었다. “귀사가 중국에서 일반 대중을 상대로 하는 브랜드라면, 문 닫을 날이 얼마 남지 않았습니다.”라고 자동차 업계 베테랑이자 전기차 전문 컨설팅 업체인 던 인사이트의 CEO인 마이클 던이 얘기했다.

∙joint venture 합작 투자 (사업)

∙financial statements 재무 제표

∙worse still 설상가상으로

∙quarterly 분기별의

∙mass-market 일반 대중을 대상으로 한, 대량 판매 시장용의

∙sb's/sth's days are numbered ~이 오래가지 못할 것이다[얼마 남지 않았다]

∙consultancy (전문적인 조언을 제공하는) 자문 회사